Ny på skolen

Næshøjskolen arbejder for, at alle skolens elever bliver så dygtige de kan – både fagligt og menneskeligt – så de er klar til at komme videre i verden.

Vores skole er en rummelig og inkluderende skole. Den skal også være et trygt sted at være for alle skolens elever. Derfor har vi altid er et særligt øje på dit som barn som ny på skolen. Alle elever – også dit barn – har en kontaktlærer, som har særlig opmærksomhed på dit barn og barnet trivsel.

På Næshøjskolen forventer vi at du som forælder bakker op om de møder og arrangementer, som både skolen og forældrerådet inviterer til. Det er en fælles forpligtelse at alle børn er en del af klassens fællesskab. Derfor opfordrer skolebestyrelsen alle klasser til at nedsætte et forældreråd, og vi anbefaler tre elevarrangementer årligt samt evt. et forældrearrangement uden børn.

Vi forventer at du er positivt interesseret i dit barns hverdag i skolen. Læs det, vi sender til dig og giv dit barn hjælp og støtte, f.eks. til pakning af skoletaske, madpakke, hjemmearbejde, læsning mv.

Hvis der sker der noget i skolen, som gør at du undrer dig, så kontakt os og spørg. Brug Aula til kontaktlæreren eller kontakt skolens ledelse. Vi vil gerne have en åben og konstruktiv dialog med alle forældre, og husk: skolen kan også lave fejl.

Vi forventer at alle børn gør det bedste de kan. At de er motiverede og klar til skoledagen, og at de indgår i skolens fællesskab på bedste vis.