Før dit barn skifter skole

Der er altid mange overvejelser i forbindelse med et skoleskifte. Ofte er dine bekymringer som forældre de største, mens børn generelt er hurtige til at falde til i et nyt miljø.

Et skifte i forbindelse med bopælsmæssigflytning til skoledistriktet

Flytter din familie til skolens skoledistrikt vil der altid være en plads til dit barn. Kontakt skolen så snart i kender planerne, så sætter vi planen i gang.

Et skifte på baggrund af ønsket om en ny skole

Hvis du ønsker et skifte, som ikke skyldes flytning til distriktet, så afhænger muligheden af vores aktuelle elevtal på årgangen. Dit barn kan ikke skifte til Næshøjskolen, hvis elevtallet er på 24 elever eller derover på hver klasse. Du er altid velkommen til at kontakte os og høre om mulighederne.

Hvad sker der i forbindelse med et skoleskifte til Næshøjskolen?

Når du henvender dig til skolen om et eventuelt skoleskifte, så inviterer vi din familie til et møde på skolen. Mødet kan give jer afklaring i forhold til et skifte eller være en forberedelsessamtale i forhold til at skifte.

Du møder skolelederen og den pædagogiske leder for den afdeling, som dit barn skal tilknyttes. På mødet fortæller vi om Næshøjskolen og giver en rundvisning. Skolen har brug for et kendskab til dit barns situation og skoleerfaringer. Med afsæt i mødet med jer placerer vi dit barn i en klasse. Vi foreslår en opstartsdag for skiftet, så det bliver den bedst mulige første skoledag hos os. Første skoledag mødes dit barn med den voksne, og de følges ned til klasserummet. Der er altid en makker der hjælper en ny elev.